Quotes

  • Kanban vz. Scrum

    Am I 100% sold on Kanban yet?  No, but neither was I on Scrum.  I really think the best approach may lie somewhere inbetween a Kanban + XP type of process.  See my post on pair programming.  Perhaps I’ll get a chance to try this out.  I already bring a large amount of XP to my Scrum, because XP has very good software construction practices.

    (John Somnez “Kanban vs. Scrum“)

  • Er Scrum nødvendig i dette projekt?

    Er Scrum nødvendig i dette projekt?

    Min arbejdskanban på indersiden af en skabslåge.
    Min arbejdskanban på indersiden af en skabslåge.

    Spørgsmål: Hjælper Scrum eller er det en klods om benet?

    Svar: Scrum er en metode blandt metoder. Kanban kan principielt anvendes i mange udviklingsmetoder. Men Scrum har bragt kanban på banen. Scrum er altså kun et eksempel på implementering af kanban. Måske er projektets essens nærmere at udvikle en mere visuel platform, der kan bruges til planlægning og evaluering af en multimedieproduktion.

    Og dog: scrum får alligevel en betydning for den bagvedliggende logik i databasen. Måske. Det skal vist fintænkes.

  • Forskellen på uddannelse og industriel produktion

    Forskellen på uddannelse og industriel produktion

    Breügel alkymist
    Breügel “Alkymist” – selv om det vistnok ikke lykkedes alkymisterne at lave guld, så har videnskaben lært meget af deres eksperimenter (fosfor, alkohol, krudt mv.) En uddannelse liger et laboratorium, hvor man eksperimenterer og prøver at lære noget af sine erfaringer.

    Uddannelse og industriel produktion ligner ikke hinanden. Industriel produktion handler om at færdiggøre produkter og at få dem ud på markedet. Uddannelse handler om at prøve sig frem. Om et projekt lykkes eller ej er ikke det vigtigste. Det vigtigste er at lære noget af erfaringen.

    En kanban er beregnet til industriel produktion. Men på multimediedesigneruddannelsen har vi brug for et program, der kan bruges til planlægning og registrere hvordan en kreativ udviklingsproces forløber (og ja: programmering er en kreativ disciplin…)

  • Af “Specialiseringen i interaktionsdesign og multimedier”

    Af “Specialiseringen i interaktionsdesign og multimedier”

    Studieordninger er kedelig læsning – så her er Ajstrup strand i sensommeren 2012.

    Citater fra studieordningen for specialiseringen i interaktionsdesing og multimedier:

    (more…)

  • Erhvervsakademi Aarhus og Facebook

    Erhvervsakademi Aarhus (EAK) bruger i stigende omfang sociale medier. Hjemmesiden eaaa.dk linker til Facebook, YouTube og LinkedIN. De sociale medier spiller efterhånden en vigtig rolle i organisationens kommunikation. Men hvad er sociale medier, hvordan og hvorfor skal EAK bruge dem?

    Jeg tager udgangspunkt i videnskabelige undersøgelser af digital kommunikation på sociale medier. Laswells lineære kommunikationsmodel sammenlignes med Nancy Baym, der arbejder med interpersonelle relationer via digitale medier. Via Sepstrups kampagneteorier vil jeg se på Facebooks strategiske potentiale. Formålet med analysen er at opnå en forståelse af hvordan kommunikation fungerer på Facebook.

    Det videnskabsteoretiske udgangspunkt er “… anvendt forskning som benytter grundforskningens resultater til at løse mere specifikke problemer…” [key-4, p. 194]

    Facebook er et eksempel på et af mange sociale medier. Konklusionerne fra min analyse kan med stor sandsynlighed overføres til andre sociale platforme. Formålet med analysen er derfor at undersøge, hvordan en organisation kan positionere sig strategisk via sociale medier.

    Her kan du læse hele rapporten.

    Kilder
    [Klaus 2005] Klausen, Søren H.: Hvad er videnskabsteori (2005)

  • How much choice should you have?

    On the other, and we keep forgetting this, most people have no idea what they want. Ford noted that if you asked the customer what they wanted, they would say a faster horse. Sony’s Akio Morita observed that there was little point in doing customer surveys because customers have no idea what is possible. He went ahead and made the Walkman, knowing that people would buy it, even though no-one had asked for it. Great visions often live far ahead of customer desires. Sometimes it is best just to do it and then ask.

    Citat fra: How much choice should you have? | Your guide to the future.

  • Facebookkampagne.pdf – Google Docs

    Facebookkampagne.pdf – Google Docs.

    Strategiske overvejelser for Facebook kampagner.

    1. FB strategisk potentiale
    2. Fællesskaber
    3. Troværdighed (etos)
Enable Notifications OK No thanks

We use cookies - more information

Multimusen.dk will set a few cookies from Doubleclick, Google and the Social Media plugins they ay set some cookies. Some of my pages use APIs - such as YouTube, LinkedIn, Google Fonts, Google Maps, Mapbox, Spotify, Jetpack, Twitter, Facebook &c.. Such plugins may set the odd cookie.

Close